lördag 28 februari 2009

Rensning pågår

Pust, det är tungt att bära böcker. Men nu måste här rensas lite. Kommer jag någon gång att läsa Alkemisten? Nej, det är jag rätt säker på att jag inte kommer att göra. Har provat annat av Coelho och inte blivit imponerad.

Ska jag behålla mina deckare/thrillers av Frimansson och Parsons? Nej, de jag har läst kommer jag inte att läsa om, och de jag inte har läst kommer bara att samla damm. Ned i utrensningskassen med dem. Inte behöver jag behålla mina böcker av Viveca Lärn heller. I början tyckte jag att de var underfundigt roliga, men efter ett tag sken tragiken genom på ett påträngande sätt. Ner i kassen med dem. Böckerna av Paasilinna har också stått i hyllan i åratal, dem ger vi också bort till någon som vill roas.

CD-böckerna ska ut på Tradera i kväll, kanske ger de en nätt förtjänst.

Nu har jag minskat det totala antalet böcker med nära 40! Jag känner mig så otroligt duktig :-D

2 kommentarer:

  1. Imponerande! Själv rensade jag ut ett gäng böcker från min bokhylla nyligen, men sedan fick jag samvetskval och la istället tillbaka dem i bokhyllan, BAKOM de andra böckerna. Jag vet inte hur länge de kommer att bli liggande där, kanske tills det blir fullt där bakom och jag tvingas tänka om...

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag har allt lite sådana trix för mig jag också :-)

    SvaraRadera