onsdag 29 april 2009

Project Runway

Denna vecka vann Leanne sin andra vinst på raken. Hon börjar segla upp som en av favoriterna. Men jag vet fortfarande inte riktigt om jag har någon favorit. Kortos kläder brukar ofta falla mig i smaken och även Kenleys 40-talsstil tycker jag är intressant. Jag har lite svårt för Suede, helt enkelt för att han talar om sig själv i 3:e person. Generellt tycker jag att killarna utmärker sig mindre än tjejerna i år.

Nu är jag ju inte speciellt intresserad av modedimensionen i TV-serien, jag uppskattar att se duktiga yrkesmänniskor kämpa för att prestera under tuffa villkor. Man märker också att en del av dem nu börjar uppleva stress, Kenley snyftade rejält i förra programmet. Säkert börjar frustrationerna bli ohållbara och vi får väl se hur de hanterar situationen då.




Läs andra bloggares inlägg om

4 kommentarer:

  1. "jag uppskattar att se duktiga yrkesmänniskor kämpa för att prestera under tuffa villkor" Håller med helt och hållet! Kunde man bara skippa producenternas försök att vaska fram konflikter mellan delagarna, och Heidi Klums lite hjärndöda replikläsande skulle programmet vara perfekt!

    SvaraRadera
  2. leanne är riktigt vass, hon går nog till Bryant Park. Tillsammans med Korto, men den tredje vet jag inte vem det blir.

    SvaraRadera
  3. Ja det blir så krystat och tydligt att producenterna försöker vaska fram konflikter ur deltagarnas kommentarer ibland.

    Jag tror också på Leanne och Korto, medan det är svårare att urskilja en trea :-)

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte låta bli att skratta när Suede pratar om sig själv i 3:e person. Det låter så lustigt!!!

    SvaraRadera