tisdag 28 april 2009

Tematrio - småsnack

När jag startade Tematrion trodde jag att det nog skulle finnas några som ville delta. Jag tänkte att det väl inte gärna bara kunde vara jag som saknade Petras Lästrio.. Men att mer än 50 bloggare/personer skulle delta fanns inte med i mina vildaste fantasier. Det är naturligtvis jätteroligt för mig att så många vill vara med, då är det ju värt att lägga ner lite extra jobb.

En av de positiva sakerna med Tematrion är att jag hittat så otroligt många nya, intressanta bloggar att läsa. Nackdelen är att jag inte har tid att läsa så mycket annat än bloggar nu för tiden...

Ytterligare en rolig sak är att det verkar som om många bloggare hittat varandra. Jag ser att allt fler får kommentarer och att små samtal uppstår. För mig är detta det allra roligaste. Jag tycker att vår målsättning som bloggare ska vara att försöka stötta varandra och få fler läsare till bokbloggosfären. En person som gjort mycket för bokbloggscommunityn (om ni ursäktar språkbruket) är Maria som skapat Bokbloggar.nu. Om ni inte lagt till er blogg där tycker jag att ni ska göra det.

Nej, nu måste jag börja klura över nästa veckas tema. Och innan dess ska vi ju ut och resa också :-)

6 kommentarer:

  1. Det är alltid så roligt att läsa din blogg och tanken med tematrio gör att man med förväntan kollar in i början av veckan: "Vad ska det bli?". Ja, det är otroligt hur bokbloggarna hittar varandra och att läsa kommentarerna är dagens höjdpunkt. Numera får läsaningen av Aftonbladet och Expressen osv stå undan för att man ska hinna kolla in allt det nya i de intressanta och roliga bloggarnas inlägg om böcker. Instämmer i att Maria på Bokbloggar.nu ska få massor av beröm! Mycket lovvärt initativ.
    /Camelia

    SvaraRadera
  2. Ja, kvällstidningar är bortrationaliserade här.

    SvaraRadera
  3. Jag, som precis hittat hit (och hittat ut i den lite vidare bloggosfären), tycker att det är en fantastisk rolig idé med tematrio. Den senaste om läsning gav en mängd nya (och gamla, bortglömda) lästips!

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte riktigt vad som är roligast, alla boktips eller alla "nya" bloggar som dyker upp.

    Arbetsdisciplinen får stryka på foten, om man säger så :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, nu finns det mycket att läsa på nätet...

    SvaraRadera