lördag 6 juni 2009

Bibliotekslån

Två CD-böcker och en "läsbok" följde med mig hem från biblioteket igår. Och faktum är att jag redan har alla tre i bokhyllan. Men jag tyckte att det kunde vara mysigt att lyssna på Håkan Nessers Berättelse om herr Roos i en författaruppläsning. Jag har tidigare lyssnat på några böcker av Nesser och tycker att hans böcker fungerar bra på CD. Dorian Greys porträtt av Oscar Wilde ska jag också testa att lyssna på. Uppläsare här är Rikard Wolff och det verkar vara en lysande kombination.

Boken jag ska läsa är En berättelse om kärlek och mörker av Amos Oz. Varför jag lånade den när jag har den? Jo, jag har köpt den i pocketversion och där är texten tyvärr alldeles för liten för min syn. Det är faktiskt jättetrist att man inte kan få info om textstorlek när man beställer böcker på nätet.

2 kommentarer:

  1. Åh, Greys bok är jag också väldigt sugen på. Den står på min villhalista.

    SvaraRadera
  2. Då har du läsning av hög klass framför dig, älskade verkligen Amos Oz roman, efter den har jag varit fast i hans författarskap. Den är helt enkelt fantastiskt,

    SvaraRadera