tisdag 9 februari 2010

Glömda ord - Apostlahästarna

Dagens ord i utmaningen om glömda ord är apostlahästar. Jag har använt apostlahästarna mycket begränsat idag och suttit i bil stor del av dagen. Men jag använde ordet i alla fall och det gjorde jag på Twitter där de flesta nog förstod. Eftersom jag använde ordet i en konversation med Petra (som ligger bakom utmaningen) var det i alla fall någon som förstod. Hur har det gått för er; har ni använt ordet eller kanske själva apostlahästarna idag?

3 kommentarer:

  1. Inte ordet, men apostlahästarna har jag använt...

    SvaraRadera
  2. ... inte ordet men apostlahästarna fick veta att de levde på löpbandet i morse!

    SvaraRadera
  3. Jag tittade på Pippi med sonen och smög in ett - Hon använder apostlahästarna, vet du vad det är?
    -Mmmm, svarade han glatt.
    Jag pekade för säkerhets skull ut hans egna apostlahästar.

    SvaraRadera