tisdag 23 mars 2010

Uppskakande läsning

Darling River är en, eller rättare sagt fyra, berättelser om tillfångatagna honor. Man kan uttala sig om den glasklara prosan och den intressanta kompositionen, men det är inte lätt att klä den här fantastiska läsupplevelsen i ord. Jag reagerar känslomässigt och fysiskt på berättelserna och behöver pauser under läsningen för att inte alldeles gå i bitar. Det här är mitt första möte med Sara Stridsberg, men jag har, tack och lov, Drömfakulteten oläst i bokhyllan. Jag förstår nu varför alla talar om den här unika författaren.

3 kommentarer:

  1. Jag är först i beställningskön på "Darling River" och efter att ha lånat hem "Drömfakulteten" och läst (kunde inte lägga den ifrån mig) bestämde jag mig för att köpa också- Sara Stridsberg var en otroligt stark författarbekantskap för mig! Nu ser jag (som sagt) mycket fram emot att läsa "Darling River".

    SvaraRadera
  2. Tack för länken kära kollega. Jag ska läsa, begrunda och se om jag kan plocka upp någon pärla som kan väcka upp mitt slumrande bokslukande.
    Du ser! Det går att prata om annat än senaste skvallret om tv-program i fikarummet.
    =)

    SvaraRadera
  3. Du kommer att bli förundrad Ingrid :-)

    Japp, jag ska nog besöka fikarummet lite oftare :-)

    SvaraRadera