tisdag 27 april 2010

Bokfrågornas ABC - T

Nu är det dags för bokstaven T i Lilla O:s utmaning.

1. Berätta om en bok som handlar om turism!
Den motvilliga resenären av Jenny Diski står ännu oläst i bokhyllan, men den handlar om att vara turist. Av det jag läst om boken verkar den vara mycket rolig.

2. Har du någon favoritbok som blivit tv-serie?
Jag har nyligen äntligen läst Utvandrarserien och den kommer alltid att vara en av mina favoriter. Och visst var även TV-serien otroligt bra. Så är inte fallet med TV-serien om Arn, böckerna är bra, filmatiseringen riktigt dålig.

3. Vilken är din favorittitel?
Farväl till vapnen är en mycket fin titel, tycker jag. Läsandet av boken var misslyckat, det skedde medelst tvång på engelska under gymnasietiden. Men, nu skulle jag nog uppskatta även innehållet.

4. Berätta om en bok där tillfälligheter spelar stor roll.
I Främlingen av Albert Camus "råkar" huvudpersonen döda en man och sedan blir allt som det blir. Tillfälligheter styr huvudpersonens liv, han tar mycket lite ansvar för att själv forma sin tillvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar