onsdag 28 april 2010

Drama i efterkrigstid

Läsningen av Främlingen i huset har rivstartat, detta är en roman jag vill läsa snabbt. Vad har egentligen hänt med ägarna till Hundreds Hall, varför har huset fått förfalla så? Och vad kommer att ske med byns unge läkare när han blir indragen i skeendena på det gamla godset? Miljöskildringarna är fantasieggande, jag känner dofter från svunna tider och skapar inre bilder av huset under dess glanstid. Även huvudpersonerna väcker mitt intresse, de är helgjutna människor av kött och blod (med hår på benen). Hoppas handlingen håller allt det inledningen lovar!

3 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att läsa, tycker hon skickligt återskapar en svunnen tid i sina romaner

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Sarah Waters, upptäckte henne för ngr år sedan då jag läste Nattvakten, och blev helt tagen av den. Har sedan tyckt my, my om Ficktjuven och Kyssa sammet.Igår böjade jag läsa hennes första; Livstråden, och den bådar väldigt gott. Ikväll har jag lyckan att lyssna till henne då hon framträder på Internationell författarscen på kulturhuset i Sthlm. Sedan ska jag snarast läsa den nya Främlingen i huset som jag "sparat på"...

    SvaraRadera
  3. Jag har snart läst halva boken och är fortfarande förtjust...

    SvaraRadera