söndag 18 juli 2010

Hej Litteraturen

En ny leksak, en pool och en tripp till Norge har medfört en oplanerad paus i bloggandet, men nu är jag på igen. Leksaken är en Ericsson X10 med mängder av diffusa funktioner och användningsområden. Hittills har jag lärt mig att ringa, skicka sms, surfa, twittra och facebooka med den. Snart ska jag försöka lära mig ta bilder med den och börja använda den som kalender. Killen i butiken, som såg min ärvda gamla mobiltelefon med kontantkort kommenterade att det var en rejäl uppgradering :-) Därutöver har familjen införskaffat en sådan där pool som snart finns i varje trädgård (och förfular dem). Även jag, som inte är någon hängiven badare, har tagit ett dopp i den och dottern badar för jämnan.

Idag har en ny tv-serie från UR, Hej Litteraturen!, premiär i SVT1, 21.55. Programserien kommer att behandla olika litterära epoker (Antiken, Medeltiden, Renässansen, Upplysningen, Romantiken, Realismen och Modernismen) och verkar mycket intressant. Till programserien finns även en hemsida (det har numer alla program av rang) med aktiviteter som syftar till att engagera och inspirera till läsning. Jag blev ombedd att blogga för denna sida, men var tvungen att tacka nej eftersom jag kommer att vara bortrest av och till under sommaren. Jag vill dock gärna tipsa om sidan, där man även kan vara med och skriva Sveriges första "Facebook-bok".

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Det verkar vara fina leksaker ni införskaffat. Inte dumt med pool nu i värmen! Hej litteraturen måste jag ju se ikväll. Hoppas det ska vara lika intressant som det låter. :-)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Dottern gillar verkligen poolen och jag telefonen :-)

    SvaraRadera