måndag 30 augusti 2010

Bokshopping på ICA

Jag brukar väl inte direkt överösa matvarubutikerna med lovord för deras breda boksortiment i vanliga fall, men idag är ett undantag. I vårt ICA hittade vi många fina böcker idag -- fast inte till mig utan till dottern. Böckerna i Ekorrserien är fina och säljs till ett högst rimligt pris, 45 kronor styck. Vi slog till på hela fyra stycken, Sagan om den nyfikna abborren av Elsa Beskow, Pelle Svanslös fiskar strömming av Gösta Knutsson, Adjö herr Muffin av Ulf Nilsson och Anna-Clara Tidholm samt När pappa visade mej världsalltet av Ulf Stark och Eva Eriksson. Mycket att läsa för en rimlig summa pengar, tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Just barnböcker och bilderböcker tycker jag ofta att man kan fynda på ica/coop/willys stormarknader. Dvs om man vet lite om vad som är "bra" böcker.

    När pappa visade mej världsalltet har jag aldrig sett i verkligheten, men en kombination av Stark/Eriksson är ju alltid ett supersäkert kort.

    Svanslös-böcker skulle vi behöva lite fler härhemma.

    Och Herr Muffin-boken är hemskt bra, och tyvärr har vi fått flera (icke-animala) anledningar att läsa den härhemma i sommar. (Det finns även en annan bok som heter Alla döda små djur, som hör till samma trilogi, som även den handlar om döden, och är hysteriskt rolig. Och lite lite sorglig. Köp den om den också finns på ica!!)

    SvaraRadera
  2. Det håller jag verkligen med om! Att det är bra böcker till en rimlig summa pengar!!! Vilka fynd du gjorde!

    SvaraRadera