torsdag 30 september 2010

Sammanfattning - Syd/Mellanamerika

Under september månad har vi besökt Brasilien, Chile och Mexico. Hoppas att ni läst något ni gillat. Själv halkade jag liksom av i Afrika och har nu lite att läsa ikapp. Här kommer (inom kort) direktlänkar till alla resenärers inlägg om böcker från resstoppet. Lämna gärna länkar till era inlägg i kommentarerna så blir det lättare för mig att hitta dem. Glöm inte att besöka, läsa och diskutera hos varandra.

Om Stjärnans ögonblick har följande resenärer skrivit:

Mikaelas läs- och skrivblogg
Tekla Maräng en livsnjutarblogg
Violens boksida


Om Andarnas hus har följande resenärer skrivit:

Cecbers blogg
Lyrans Noblesser


Om Den sista läsaren har följande resenärer skrivit:

Dolly; det läsande fåret
Lyrans Noblesser
Mikaelas läs- och skrivblogg
Violens boksida
Tekla Maräng en livsnjutarblogg


Sammanfattningar om resstoppet har skrivits av:

Camillas blogg


Om andra intressanta böcker från området har följande resenärer skrivit:

Tekla Maräng en livsnjutarblogg

Vänligen puffa på mig om jag missat någon.

5 kommentarer:

  1. Stjärnans ögonblick:
    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2010/09/06/3490741-lispector-clarice-stjarnans-ogonblick/

    Den siste läsaren:
    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2009/12/31/2310184-toscana-david-den-sista-lasaren/

    hälsningar violen

    SvaraRadera
  2. Jag läste Andarnas hus, älskade den, men har inget skrivit om den. Har inte ens klarat av att läsa några fler böcker efter att jag läst den, SÅ bra var den.

    SvaraRadera
  3. Så där nu har jag också skrivit:

    http://cecber.blogspot.com/2010/10/last-allende-isabel-andarnas-hus-jorden.html

    SvaraRadera
  4. Jag håller på med den Cecber, drar ut på läsningen för jag vill inte lämna familjen...

    SvaraRadera
  5. Nu har jag skrivit om "Stjärnans ögonblick" också!

    http://lasandefaret.wordpress.com/2010/10/05/stjarnans-ogonblick/

    Första månaden jag läst två av böckerna :)

    SvaraRadera