torsdag 24 mars 2011

Hockey och Babel

Hockey och Babel - samtidigt? Nej, nej, nej, det funkar ju inte. Därför blev det idag först lite hockey, och sedan lite Babel. Med tanke på matchbilden och innehållet i dagens Babel hade det helt klart varit vettigare att fullt ut satsa på Babel.

Som det nu var kom jag in i programmet mitt under en författarintervju med temat kärlek. Just nu kan jag inte minnas författarens namn eller hans romantitel - det var något om kärlek - (Och allt skall vara kärlek av Kristian Lundberg har jag nu tagit reda på) men jag blev berörd av författarens sätt att berätta. Hans roman måste jag leta upp. Därefter följde en helt underbar diskussion med Lena Andersson, Jan Guillou och ??? (ja det måste jag också kolla upp) som gjorde en underbar ny programförklaring för Socialdemokraterna. Deras synpunkter på hur partiet borde gestalta sin ideologi var underbar. Att betona solidaritet och fråga svenska medelklassen om de nu har det så bra att man kan tänkas försöka hjälpa dem som har det sämre är precis i min smak. Hoppas Juholt lyssnade.

Jean M Auel sista bok om stenåldersflickan Ayla kommer snart. Jag kommer inte att läsa den. Jag läste naturligtvis de tre första på 80-talet, men tröttnade redan då.

Summa summarum; Färjestad har precis vänt och vann!!! och Babel är ett helt fantastiskt program. Nu ska jag leta upp det på SVTPlay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar