fredag 11 mars 2011

Välkommen sjuhundrade

Husets boksamling växer med oroväckande fart, men jag har absolut ingen förmåga (eller lust) att dra i bromsen. Jag ökar snarare takten, handlar begagnat, på rea och får recensionsböcker. Under veckan ramlade den sjuhundrade boken in, det var Kärlekens historia av Nicole Krauss, inköpt på Bokbörsen eftersom Bokmania hyllat den så.

Dessutom står det en kasse med olästa pocket i garderoben, böcker som jag låtsas inte är mina. Jag har faktiskt för avsikt att byta bort dem på Stora Bokbytardagen, men kanske kan det anses något udda att jag redan nu bestämt mig för att de inte existerar.

Nu ser jag det ju absolut inte som något problem, utan som en stor glädje att ha många böcker i sitt hus. Men det börjar definitivt bli dags att på allvar fundera över var och hur böckerna ska förvaras. Vi har en "lillstuga" på tomten som vi håller på att renovera. Den är tänkt att användas som gäststuga, men visst skulle man väl dessutom kunna ha den som bibliotek?

6 kommentarer:

  1. Tur jag läste ditt inlägg, jag har ju ett paket att hämta! Helt glömt :D

    SvaraRadera
  2. Den ser fin ut Ivana.

    På mitt gamla forum skulle jag svarat ROFL LMAO på din kommentar BöckerX3, nu får jag begränsa mig till *hihi*

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm det vor med ett eget läshus,fåtölj och kaffebryggare och bokhyllor. Gästerna får tälta!

    SvaraRadera
  4. Hur vet du att det var just bok nr 700? Jag menar, hur har du sån koll? :)

    SvaraRadera
  5. Precis min tanke, Anna :-)

    Både Excel och http://www.bokhyllan.com/Se_profil_lista.asp?Alias=3825 hjälper mig att ha fullständig kontroll, Camilla.

    SvaraRadera
  6. Puh, du hade iaf hjälpmedel för att hålla räkning på böckerna ;)

    SvaraRadera