torsdag 19 april 2012

Hej svejs nya poäng

Igår fick jag besked från Umeå Universitet att jag blivit godkänd på 7½-poängskursen om Nobelpriset i litteratur. Jag fick dessutom VG, vilket gläder en gammal plugghäst som jag. Det är nästan 20 år sedan jag senast fick några högskolepoäng (fast de har ju ändå förökat sig rejält under åren som gått) och jag hade faktiskt glömt att det var så kul att plugga. Det blir till att fortsätta till hösten.

Snart kommer mer om vad jag tyckt om kursen och en del av det jag skrivit för densamma.

10 kommentarer:

  1. Jag gick själv 7,5 poäng kurs i Arbetarlitteratur på distans, det är himla trevligt att man kan gå sådana småkurser och förkovra sig! Och grattis till poängen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var läste du? Arbetarlitt vore intressant för mig.

      Radera
    2. Jag läste en distanskurs på Malmö Högskola, men den verkar inte gå nästa termin:
      http://edu.mah.se/sv/Course/SV225S

      Radera
  2. Grattis Lyran! Själv hade jag inget besked att hämta idag, men de sa ju att vi skulle få besked den 20 april, så jag avvaktar lite. De kanske inte har medddelat alla samtidigt, men jag skulle bli mycket irriterad om jag inte blev godkänd på kursen. Jag nöjer mig dock med ett G :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Grattis till det fina betyget! :)

    SvaraRadera
  4. Hej, vilken fin blogg du har!!

    Du borde visa upp den på www.kokakola.se
    Det gjorde jag och fick över 2000 nya besökare direkt

    SvaraRadera