torsdag 5 april 2012

Påskläsning

Något i kriminalväg kommer att bli läst under påsken för dotterns intresse har äntligen vaknat! Maken har läst en bok om LasseMajas detektivbyrå av Martin Widmark och när hon gillade den köpte jag genast tre till. Som tur var fanns en del kvar från bokrean.

Och något om det heliga landet kommer att bli läst för just idag fick jag en recensionsbok jag längtat efter - Min mors tystnad av Lizzie Doron. I första delen av sin självbiografiska trilogi - Varför kom du inte före kriget? - skrev Lizzie om sin mor. Den nya boken handlar om fadern.


3 kommentarer:

  1. Båda två höjdare, var och en på sitt sätt...

    SvaraRadera
  2. LasseMaja-böckerna tyckte mina barn också mycket om när det var något yngre - nu är det Ture Sventson som gäller. Att läsa tillsammans med barnen är fantastiskt givande. De läser bra själva nu, men vi har fortfarande en stunds högläsning varje kväll.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas få läsa för dottern under många år till :-)

    SvaraRadera