lördag 27 oktober 2012

Lägesrapport (lite deppig)

Norpar en liten enkät från Glory Box:
 
Jobbet:
Just nu är det jättetungt, jag har förlorat min fantastiska kollega och begriper inte hur jag ska orka själv.

Senaste böckerna jag läste:
Vitlöksballaderna av den nye Nobelpristagaren. Rekommenderas!
 
Böcker jag läser just nu:
Har fastnat i både Varför vara lycklig när du kan vara normal? och Dark Places trots att båda är riktigt, riktigt bra. Lästid, var är du?
 
Böcker jag ser fram emot:
Är sugen på att läsa lite grafiskt från Galago och ungdomstrilogin De utvalda.
 
Senaste filmerna jag såg:
Har sett och faktiskt gillat Hungerspelen.

Filmer jag ser fram emot:
Jag har ju ingen aning om vad som komma skall, med Engelsforstrilogin i filmversion vore kul att se.

Senaste teveserierna jag såg:
Har börjat titta på en fortsättning av Herrskap och tjänstefolk som går på någon liten kanal. Älskade grundserien när jag var ung.
 
Teveserier jag längtar efter:
Skulle gärna se en repris av gamla Herrskap och tjänstefolk. Tycks ha fastnat i ett nostalgiträsk.
 
Musik jag lyssnar på just nu:
Jag lyssnar inte mycket på musik men gillar just nu Frödings texter i Mando Diaos tappning.

Musik jag ser fram emot:
Är inte nog intresserad av musik att vänta på något. Dessutom har ju det bästa redan kommit. På 60-talet. 

8 kommentarer:

  1. Skickar dig all pepp! Snart kommer omgång tre av Downton Abbey - det är en serie som jag ser fram emot a la Herrskap...

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart piggar på dig, man kan inte alltid vara på topp. Tänkte just föreslå Downtown Abbey i repris. Ser fram emot fortsättningen. Min läslust är inte heller på top just nu.
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tror jag snor enkäten:-)
    Hoppas du återfår läslusten och livsglädjen!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du hittar kraft och att det snart känns lite ljusare i din vardag. Inte för att det är en särskilt uppmuntrande serie, men har du sett This is England '86 och This is England '88? Tror de finns på svt play. Riktigt bra, men väldigt trasigt.

    SvaraRadera