onsdag 24 oktober 2012

Oktobertrötthet

Tänk om man kunde få en veckas semester och bara läsa och vila. Och promenera i solen. Kanske skulle man till och med kunna lyssna på en bra bok under promenaden. För första gången på mycket länge har jag inte ens ork att läsa. På jobbet är det rörigt, hög personalomsättning och oordnade möten. Hemma kämpar jag på med min hemtentaten - och ja det går framåt i alla fall. Men jag hinner/orkar inte alls läsa trots att jag är mitt i den fantastiska Varför vara lycklig när du kan vara normal? Jag ser fram emot att bli färdig med tentan och ledig ett par dagar nästa vecka. Hur har ni det med livet och läsandet?

9 kommentarer:

  1. Känner igen mig. I vanliga fall så här års brukar jag se fram emot höstlov vecka 44 men i år ska vi lärare arbeta mån-ons nästa vecka så det blir bara ledigt två dagar. Suck, skulle behöva en veckas ledigt nu. Men jag får vända på det och se nyttan med allt annat arbete som vi kommer hinna med som ofta blir åsidosatt när lektioner och annat rullar på. Oj det blev visst en lång kommentar:)

    SvaraRadera
  2. Man hinner aldrig läsa så mycket som man vill.
    Jag sitter också och pluggar inför en tenta, okej inte just nu men jag ska börja snaaaaart! ;)

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där! Har en uppsats som ska vara inne den 31e och jag har knappt börjat. Alldeles för mycket på jobbet. Läsa hinner jag inte heller med. Men i början av november får jag faktiskt den där lediga veckan. Hoppas på mycket läslust! Lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
  4. Ja, det er gjerne sånn at dette høstmørket virker på oss. Jeg merker at jeg gleder meg til jul. Da får jeg jo noen sårt tiltrengte fridager :)

    SvaraRadera
  5. Det står stiltje även här. Vet inte riktigt vart läslusten gick. Men den brukar ju komma tillbaka så småningom. Jag kan inte låta bli att bli något stressad då det finns så många böcker jag skulle vilja läsa, men orkar just inte. Lycka till med tentan!

    SvaraRadera
  6. Här är bokmässebacillen envis. Hosta och ont i halsen och trötthet. Jag jobbar och vilar för att orka jobba och läser lite emellan. Hemmet ser ut som kaos och utvecklingssamtalstider stundar. Lite skymning just nu. Vi får hoppas att vi får lusten tillbaka. Idag sken solen iaf!

    SvaraRadera
  7. I ärlighetens namn är det lite motigt här också ... Läsningen tuffar på, men inte i något rasande tempo. Jobbet är segt. Borde till exempel sitta här och rätta prov, men istället surfar jag och slötittar på TV. Jag har ju turen att faktiskt få en hel vecka ledigt nästa vecka så jag hoppas hitta lite energi då. Med lite mer tur har jag också blivit av med den där feber- och förkylningsbacillen jag gått och dragit på i flera veckor. Hoppas att ljusnar för dig också.

    SvaraRadera
  8. Jag känner så väl igen mig och så här skrev jag för några dagar sedan
    http://bokmal73.wordpress.com/2012/10/22/lastid-ho-ho-var-ar-du/

    SvaraRadera
  9. Och där försvann min långa kommentar... krya, pigga på och lycka till med tentor till er alla.

    SvaraRadera