torsdag 14 augusti 2014

Hösten, hösten, hösten

 
Fanny vill att vi ska berätta lite om våra känslor inför höstutgivningen. Och visst kan jag väl göra det.

Min första känsla när jag sonderat höstutgivningen: Hur ska jag kunna välja ...

Jag längtar särskilt efter: Fina utgåvan av Pär Lagerkvists Dvärgen och Hur ska det gå för Pinnebergs? av Hans Fallada,

Jag blev förvånad över: Att tredje delen om Maj, Liv till varje pris, kommer ut innan jag hunnit läsa andra delen. En tecken på bristfällig insikt att detta förvånar.

Jag är nyfiken på: Syskonen Malaquias av Andréa del Fuego, har inte läst mycket brasilianskt alls.

Som jag har väntat på den här fortsättningen: Glödens färger, av Vibeke Olsson, fortsättningen av serien om Bricken.

En debutant som låter spännande: Vaggvisor för små kriminella av Heather O'Neill kommer äntligen ut på svenska. Ytterligare en är Vi behöver nya namn av NoViolet Bulawayo.

Detta är ingen debutant men jag blir nyfiken på den här ändåDet lilla landet av Nuria Amat. Och jag vill lyssna på henne på Bokmässan.

Jag blev själv förvånad men jag blev inte alls sugen på att läsa: Tyvärr, ingen upplevelse av detta. Det hade ju underlättat ...

Jag hänger på locket till brevlådan när denna bok kommer: Här får det bli en upprepning för det är ju Vibeke Olssons Bricken jag knappt kan bärga mig tills jag får möta igen.

Jo jag vet att denna bok inte är med i höstutgivningen, men till hösten ska jag banne mig äntligen läsa: Katarina Blums förlorade heder av Heinrich Böll.

Höstmotto: Läs det du ska, d v s kurslitteratur, och inte allt annat!

4 kommentarer:

  1. Vaggvisor för små kriminella lät jätteintressant - den hade jag missat. Jag skulle kunna ta ditt motto men byta ut "kurslitteratur" mot böcker och "allt annat" mot Netflix

    SvaraRadera
    Svar
    1. /Fanny/Litteraturkvalster

      Radera
    2. Vaggvisor tror jag starkt på, den ska du nog kika lite mer på :-)

      Radera
  2. Ja, Hur ska man kunna välja? Det är frågan :)

    SvaraRadera