fredag 29 augusti 2014

Litteraturkursen - reggad och klar

På måndag börjar min litteraturkurs, jag har hittills i alla fall lyckats regga och presentera mig. Hela kursen fokuserar på nyare litteratur och första delkursen på Litteraturen och samhället. Hittills ser vi inte ut att vara så många som ska gå kursen, men jag hoppas att fler ansluter.

En del arbeten ska utföras i grupp, det ser jag inte fram emot. I alla fall inte om det handlar om att skriva saker tillsammans. Jag har i o f s inte särskilt svårt att samarbete, men eftersom jag jobbar måste jag kunna utföra pluggandet när det passar mig. Nåja vi får väl se hur det blir.

Kursen inleds med modernistisk lyrik. Det är inte min starka sida ska väl erkännas. Överlag har jag svårt att få det där med att tolka lyrik, jag vill helt enkelt hellre uppleva. Tidigare var jag också lite fundersam över mängden kurslitteratur, men nu har det strukits en hel del i litteraturlistan.

Hoppas nu att diskussionerna blir givande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar